Harmonogram rekrutacji
Informacje o nas > Dokumenty

![]() ![]() Ogniska Pracy Pozaszkolnej w Kołobrzegu na rok szkolny 2025/2026 | ||
Lp. | Termin | Rodzaj czynnosci |
1. | 25.04.2025-20.05.2025 | Rekrutacja dzieci kontynuujących edukację w Ognisku Pracy Pozaszkolnej. Rodzice/opiekunowie pobierają ze strony internetowej wniosek Deklarację kontynuacji Po wypełnieniu i podpisaniu dostarczamy deklarację do placówki. Podpisaną i wypełnioną deklarację należy dostarczyć bezpośrednio do placówki ( do godziny 15.00 do sekretariatu, po godzinie 15.00 wrzucić do skrzynki umieszczonej przy Sekretariacie ) |
2. | 25.05.2025 | Wywieszenie listy z informacją o liczbie wolnych miejsc w poszczególnych sekcjach |
3. | 25.05.2025-20.06.2025 | Składanie przez rodziców/opiekunów prawnych wniosków o przyjęcie po raz pierwszy dziecka do OPP Rodzice/opiekunowie pobierają ze strony internetowej wniosek. Wniosek wypełniamy dla jednej sekcji, można złożyć wniosek do kilku sekcji ale dla każdej sekcji wypełniamy osobny wniosek Wniosek o przyjęcie do wybranej sekcji Podpisany i wypełniony wniosek należy dostarczyć bezpośrednio do placówki ( do godziny 15.00 do sekretariatu, po godzinie 15.00 wrzucić do skrzynki umieszczonej przy Sekretariacie ) |
4. | 23.06.2025 | Wywieszenie listy kandydatów przyjętych oraz informacja o liczbie wolnych miejsc w poszczególnych sekcjach |
5. | Od 1.09.2025 | Nabór uzupełniający w ciągu całego roku szkolnego - bezpośrednio u prowadzącego instruktora |
Linki do pobrania dokumentów związanych z rekrutacją |
REGULAMIN REKRUTACJI DZIECI I MŁODZIEŻYNA ZAJĘCIA
W OGNISKU PRACY POZASZKOLNEJ W KOŁOBRZEGU
Podstawa
prawna:
1. Ustawa z
dnia 6 grudnia 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych
innych ustaw (Dz. U. z 2014r. poz. 7).
2. Ustawa z dnia
7 września 1991 r. O systemie oświaty (Dz. U. Z2004 r. Nr 256, poz 2572,
z późn. Zm.) zwana dalej „Ustawą”
3.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 marca 2005r.w
sprawie ramowych statutów placówek publicznych (Dz. U. z 2005r. nr 52 poz. 466
ze zm.).
4. Uchwała Rady Powiatu NR XVIII/133/2020 w sprawie określenia kryteriów
rekrutacji, na podstawie art.144 ust. 4i5, w związku z art. 29 ust. 2 pkt 1 ustawy
z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2020r. poz 910),
5. Ustawa z
dnia 29. 08. 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002r. nr 101, poz.
926 ze zm.).
6. Statut Ogniska Pracy Pozaszkolnej w Kołobrzegu.
I.
Postanowienia wstępne
Regulamin
rekrutacji określa zasady postępowania dotyczące przyjmowania dzieci i
młodzieży na zajęcia Ogniska Pracy Pozaszkolnej w Kołobrzegu.
Celem
regulaminu jest zapewnienie prawidłowego przebiegu rekrutacji, zgodnego z
przepisami prawa oraz specyfiką i możliwościami placówki.
II.
System przyjęć wychowanków
•
Wybór uczestnictwa w zajęciach przez dzieci i młodzież jest dobrowolny. (wzór
wniosek o przyjęcie - załącznik 2)
•
Uczestnikami (wychowankami) zajęć są dzieci i młodzież ucząca się w szkołach na
terenie Powiatu Kołobrzeskiego.
•
Wychowankowie uczęszczający na zajęciach w poprzednim roku i zamierzający
kontynuować edukację w Ognisku nie biorą udziału w rekrutacji. Rodzice składają
deklarację o kontynuowaniu uczestnictwa w zajęciach w kolejnym roku szkolnym.
Deklarację kontynuowania zajęć należy pobrać i złożyć w sekretariacie Ogniska
Pracy Pozaszkolnej w terminie zgodnym z harmonogramem ogłoszonym na dany rok
szkolny (wzór deklaracji - załącznik 1).
1.
Zasady rekrutacji
1)
Postępowanie rekrutacyjne na zajęcia w Ognisku Pracy Pozaszkolnej (OPP) w
Kołobrzegu przeprowadza się na wolne miejsca na zajęcia organizowane przez
placówkę.
2) Nabór na
zajęcia do OPP obejmuje dzieci w wieku szkolnym i młodzież uczącą się z powiatu
kołobrzeskiego.
3) Kandydaci
zamieszkali poza powiatem kołobrzeskim mogą być przyjęci na zajęcia, jeżeli po
przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego placówka dysponować będzie wolnymi
miejscami na te zajęcia.
4)
Postępowanie rekrutacyjne w OPP prowadzone jest na wniosek rodziców/ opiekunów
prawnych kandydata.
5) W
przypadku chęci uczestnictwa w większej ilości zajęć rodzice/prawni opiekunowie
składają deklarację oddzielnie na każde zajęcia.
2.
Kryteria naboru
1) Poza
rekrutacją przyjmowani są uczestnicy zajęć z poprzedniego roku na podstawie
złożonej przez rodziców/prawnych opiekunów deklaracji o kontynuowaniu zajęć.
2) Dla
kandydatów ubiegających się o przyjęcie na zajęcia rozwijające zainteresowania
lub rozwijające uzdolnienia przeprowadzane będzie badanie uzdolnień
kierunkowych na warunkach ustalanych przez Radę Pedagogiczną OPP. W takim
przypadku na zajęcia przyjmuje się kandydatów, którzy uzyskają pozytywny wynik
badania.
3) W
przypadku większej liczby kandydatów, którzy uzyskają pozytywny wynik badania
niż ilość wolnych miejsc na zajęcia organizowane w placówce brane będą pod
uwagę łącznie kryteria wynikające z uchwały Rady Powiatu nr XVIII/133/2020 i z przepisu art. 20c ust.2 ustawy o systemie
oświaty:
•
kandydat
posiada znaczące osiągniecia, odpowiednie do rodzaju zajęć organizowanych przez
placówkę
•
kandydat
uczestniczył w roku szkolnym poprzedzającym postępowanie rekrutacyjne: w
podobnych zajęciach, organizowanych w instytucjach kultury, ośrodkach sportu i
rekreacji lub w szkołach w ramach kół zainteresowań, w innych zajęciach
organizowanych w placówce
•
rodzeństwo
kandydata jest uczestnikiem zajęć w placówce
•
wielodzietność
rodziny kandydata
•
niepełnosprawność
kandydata
•
niepełnosprawność
jednego z rodziców kandydata
•
niepełnosprawność
obojga rodziców kandydata
•
niepełnosprawność
rodzeństwa kandydata
•
samotne
wychowywanie kandydata w rodzinie
•
objęcie kandydata pieczą zastępczą
4) Jeżeli po
przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego Ognisko Pracy Pozaszkolnej
nie dysponuje wolnymi miejscami, komisja rekrutacyjna tworzy listę rezerwową
kandydatów na poszczególne zajęcia.
3.
Postępowanie uzupełniające
Jeżeli po
przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego placówka nadal dysponować będzie
wolnymi miejscami, wówczas uzupełnienie wolnych miejsc w sekcjach odbywać się
będzie w systemie ciągłym bezpośrednio u instruktorów.
4.
Wymagane dokumenty
1) Wniosek o
przyjęcie na zajęcia do Ogniska Pracy Pozaszkolnej w Kołobrzegu składa się do
dyrektora placówki (załącznik nr 2).
2) Wniosek
powinien zawierać:
•
imię, nazwisko, datę urodzenia oraz numer PESEL kandydata;
•
imiona i nazwiska rodziców kandydata;
•
adres zamieszkania rodziców i kandydata;
•
numery telefonów i adres poczty elektronicznej rodziców kandydata.
3) Do
wniosku dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydata
kryteriów wynikających z przepisu art. 20c ust.2 ustawy o systemie oświaty w
sytuacjach tego wymagających.
5.
Ustalenia końcowe
1) Komisja
rekrutacyjna może nie zakwalifikować kandydata do OPP w przypadku gdy wcześniej
był on, z przyczyn wychowawczych, skreślony z listy wychowanków OPP.
2) Kandydat,
który zakwalifikował się do OPP zostanie przyjęty po potwierdzeniu woli
przyjęcia do placówki poprzez wypełnienie deklaracji uczestnictwa w zajęciach
(załącznik nr 3).
3) Listy
kandydatów przyjętych oraz nieprzyjętych na zajęcia OPP podane będą do
publicznej wiadomości wraz z informacją o wolnych miejscach w sekcjach po
zakończeniu postępowania rekrutacyjnego.
4) Dane
osobowe kandydatów oraz dokumentacja postępowania rekrutacyjnego przechowywane
będą w placówce do końca okresu, w którym dziecko uczęszczać będzie na zajęcia
do OPP.
5) Dane kandydatów nieprzyjętych przechowywane będą
przez okres jednego roku.